Open Atelier vrijdag

Het Open Atelier op de vrijdagen is een laagdrempelige en gezellige schilderclub voor volwassenen van verschillende leeftijden. Dit Open Atelier, de naam geeft het al aan, biedt deelnemers de gelegenheid om vrij aan hun eigen schilderijen, aquarellen of (pastel-)tekeningen te werken.

De beginnende amateurschilder maar ook de gevorderde kunstschilder is hier van harte welkom. Voor diegenen die voor het eerst gaan schilderen, is er de hulp van medecursisten en de mogelijkheid om via schilder oefeningen kennis te maken met een aantal basistechnieken van het schilderen met acrylverf en het schilderen met olieverf. De gevorderde deelnemer zal vooral een klankbord vinden bij de medecursisten.

De cursist is vrij in het kiezen van onderwerp- en uitwerkingsmogelijkheden, zowel abstract als figuratief, expressief of ingetogen.

Naast de wekelijkse bijeenkomsten van deze schilderclub worden er regelmatig extra activiteiten georganiseerd zoals exposities met kunstwerken die tijdens de schilderlessen gemaakt zijn. Ook worden er soms groepsuitjes naar musea, tentoonstellingen of kunstdagen gepland.

Start vrijdag 1 september 2023 / wekelijks
Tijd 10.00 – 14.00 uur
Prijs € 50,- voor 10 bijeenkomsten (eigen materialen meenemen)
Aanmelden Jacqueline Verhoeven