Open Atelier schilderen

Dit Open Atelier, de naam geeft het al aan, biedt deelnemers de gelegenheid onder deskundige begeleiding aan hun eigen schilderstukken te werken. Voor diegenen die voor het eerst gaan schilderen, is er nadrukkelijk de mogelijkheid om via (technische) oefeningen kennis te maken met een aantal basistechnieken. De gevorderde deelnemer zal vooral een klankbord vinden, waarbij alle mogelijke aspecten van het schilderen zoals vorm, restvorm, compositie, kleur, expressie, figuratie, abstractie aan bod kunnen komen. De cursist is vrij te kiezen voor alle onderwerp- en uitwerkingsmogelijkheden, zowel abstract als figuratief, expressief of ingetogen. Door middel van intensieve begeleiding en natuurlijk technische assistentie, maar ook gesprekken met medecursisten zal een proces in gang worden gezet dat tot een boeiend resultaat kan leiden. Nieuwe cursisten kunnen een proefles meemaken.

De docent Simon Woudwijk (1958) is begonnen op de Rotterdamse Akademie voor Beeldende kunsten, afdeling T.S.O. (tekenen, schilderen, ontwerpen) Sindsdien (1984) werkt hij als zelfstandig beeldend kunstenaar met exposities in en buiten Nederland.

Start Vrijdag 22 september 2017
Tijd 10.00 – 14.00 uur